trešdiena, 2016. gada 21. septembris
Pumpurnieki piedalās 18. Jūrmalas Vides pētnieku konkursā.
21. septembrī Ķemeru Nacionālajā parkā notika gadskārtējais jauno Vides pētnieku konkurss, kurā mūsu skolu pārstāvēja 8.a klases komanda - Ance Nonberga, Elīza Grenenberga - Grinberga, Elīna Māra Zāle, Benedikts Berts Buls, Artūrs Brūns. Mūsējie ieguva atzinību, ,,Latvijas Zaļā punkta " balvas un ekskursiju uz Alsungas vides labirintu.
piektdiena, 2016. gada 3. jūnijs
Ekomaratons
13. maijā 9. klašu skolēni un Ekopadomes vidusskolēni organizēja Ekomaratonu Jūrmalas Ekoskolu komandām. Komanda veica 6 kontrolpunktus.
1. Meža ogas. Mežā jāsameklē paslēpti ogu attēli, jānosaka, kuras ēdamas, kuras indīgas.
2. Oža, garša, tauste. Izmantojot maņas, jāatpazīst pārtikas produkti, kuri paslēpti kārbiņās un jāpaskaidro to izcelsme.
3. Mīti par pārtiku. Mīts vai patiesība?
4. Pārtikas augu kartes un pārtikas saudzēšanas video - jāizskaidro videofilmas ,,morāle" dzejoļa formā un uz kontūrkartes jāatrod pārtikas augu izcelsmes vietas.
Dalībnieku kopbilde.
1. Meža ogas. Mežā jāsameklē paslēpti ogu attēli, jānosaka, kuras ēdamas, kuras indīgas.
2. Oža, garša, tauste. Izmantojot maņas, jāatpazīst pārtikas produkti, kuri paslēpti kārbiņās un jāpaskaidro to izcelsme.
3. Mīti par pārtiku. Mīts vai patiesība?
4. Pārtikas augu kartes un pārtikas saudzēšanas video - jāizskaidro videofilmas ,,morāle" dzejoļa formā un uz kontūrkartes jāatrod pārtikas augu izcelsmes vietas.
5. Pīrādziņu dedzināsšana - sportojot jāsadedzina noteikts kaloriju daudzums.
6. Šķiro veselīgos un neveselīgos!
Jauno dabaspētnieku konkurss 7.-8. klašu skolēniem.
Aprīļa beigās topošās skolotājas Rūta Bārda un Laura Lauksarga organizēja dabaszinātnieku konkursu 7.-9. klašu skolēniem 2 kārtās. Pirmajā kārtā jaunieši pildīja testu tiešsaistē un atbildēja uz āķīgiem jautājumiem par veselīgu uzturu un dabaszinātniskām parādībām. 15 labāko atbilžu autori piedalījās 2. konkursa kārtā, kura notika 5. maijā. Skolēni veica praktiskus, ar uzturu saistītus uzdevumus bioloģijā, ķīmijā un fizikā. Uzvarētāji saņēma balvas, kuras sponsorēja a/s ,,Zaļais punkts".
Lekcija par veselīgu uzturu skolotājiem un vecākiem.
12. aprīlī skolotāji un skolēnu vecāki klausījās pasniedzējas Andas Radziņas lekciju par veselīgu uzturu. Lekcija izraisīja dzīvas diskusijas un ļoti lielu apņēmību daudz ko mainīt savā dzīvesveidā!
Veselīga dzīvesveida diena 1.-4. klašu skolēniem.
Veselīga dzīvesveida diena 1.-4. klašu skolēniem
12. aprīlī pasniedzējas Andas Radziņas vadībā visi 1. - 4. klašu skolēni piedalījās nodarbībās par veselīgu uzturu un pēc tam kopīgi sportoja fitnesa nodarbībā sporta zālē.
12. aprīlī pasniedzējas Andas Radziņas vadībā visi 1. - 4. klašu skolēni piedalījās nodarbībās par veselīgu uzturu un pēc tam kopīgi sportoja fitnesa nodarbībā sporta zālē.
Atskatoties uz projektu nedēļu - projekti par veselīgu uzturu.
2016. gada februāra sakumā Pumpuru vidusskolā notika projektu nedēļa, kurā vairāku skolēnu projekti skāra uztura tēmu. 12. b klases skolnieces Liāna Vorodina un Klinta Strazdiņa veica aktīvo projektu ,,Labais un sliktais sāls", kura gaitā ne tikai apskatīja vārāmās sāls plusus un mīnusus cilvēka uzturā, bet vadīja nodarbības 5. un 6. klašu skolēniem. Bērni skatījās prezentāciju un veica dažus laboratorijas darbus par sāls ietekmi uz dzīvām šūnām. Šis darbs palīdzēja izprast, kāpēc skolas ēdnīcā tiek ierobežots sāls daudzums, kuru pievieno ēdienam.
12. b klases skolēni Roberts un Andrejs veica eksperimentu sēriju, kurā noskaidroja, kā labāk uz palodzes audzēt garšaugus.Ar saviem eksperimentiem zēni iepazīstināja 7. klašu skolēnus bioloģijas stundā.
6.b klases skolēni Gustavs Kukulis un Gustavs Santalainens pētīja ūdens nozīmi cilvēka organismā. Zēni savu darbu prezentēja klasesbiedriem un Jūrmalas konkursa ,,Skolēni eksperimentē" dalībniekiem.
sestdiena, 2016. gada 30. janvāris
Kā Pumpuru vidusskolas 3.b klase baro putniņus
Satiekoties pēc ziemas brīvdienām skolā un izbaudot pirmos lielos salus, aizdomājāmies par tiem čivinātājiem, kas salst aiz loga. Nolēmām piedalīties Ekoskolas projektā un kopīgi izgatavot putnu barotavas. Lai pašiem un putniem interesantāk, darinājām tās kā koka zaru.
![]() |
Putnu mielastam sarūpējām : graudiņus, sēklas, putraimus un taukus! |
Kristapa tētis mums sagatavoja koku zarus, kuros pildīt barību. Tiem bija izurbtas iedobes!
Lai katrs atšķirtu savu barotavu, veidojām tām noformējumu - piestiprinājām jumtiņus un pamatnīti.
![]() |
Darbojāmies dažādi - skrūvējām, līmējām, naglojām... |
Tad sākās lielie vārīšanas darbi! Vispirms katlā likām nesālītus taukus, klāt bērām katrs savu putniem atnesto cienastu un labās domas!
![]() |
Vēl siltos mākslas darbus likām uz palodzes, lai atdziest! |
Pa to laiku paši vilkām mugurā siltās drēbes un devāmies ārā.
![]() |
Vēl brīdi katrs savu darbu paturēja... |
Katrs meistars pats savam darbam izvēlējās koku, kur iekārt barotavu.
Abonēt:
Ziņas (Atom)